9-А, 9-Б Українська мова


brovkinasvetlava2015@gmail.com - це адреса моєї пошти!

    Якщо у вас виникають якісь термінові питання, то телефонуйте за номером 066 610 6593


Посилання на підручник
https://drive.google.com/file/d/1ckBg71zFx0q6ERSmuJbKvzmmON-sQFoS/view?usp=sharing

ДОБРОГО РАНКУ!


19.12.2022

Тема. Контрольний диктант 

1.Напишіть аудіодиктант за поданим посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=Cf7NSzybJuk

На подвійному листочку напишіть диктант і сфотографуйте. 

Надішліть роботу обов'язково сьогодні до 21.00.

Тема. Контрольна робота з теми СПР

Виконайте к.р. за поданим посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4701946

Тест виконати до 20.12.2022 до 20.00

Бажаю успіхів!


12.12.2022

Тема.Складнопідрядні речення з підрядними способу дії і ступеня та підрядними порівняльними

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ZGTu5UiiDlI

https://www.youtube.com/watch?v=VDJe-KBaVu0

Д/З Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника §19,виконайте вправи №221

Тема.Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови.

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=iTNyXr934DA

Д/З Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника §20,виконайте вправи №232(І)

Бажаю успіхів!

5.12.2022

Тема. СПР з обставинними підрядними частинами

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Se3zec-0_H4

Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника §18,виконайте вправи №200, №202. Виконайте тест за посиланням

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2983423

Бажаю успіхів!

28.11.2022

Тема.Складнопідрядні речення з підрядними означальними та підрядними з'ясувальними.

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=i3svVaWp8sM

3..Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника §16, 17  ; виконайте тест за писиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4604645

28.11.2022 

Тема.Твір-роздум на морально-етичну тему

1. Перегляньте  відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28

2. Напишіть твір-роздум на одну з тем

Ознайомлення зі структурою твору.

Здебільшого твір вибудовується у формі твору-роздуму і відповідає такій схемі.

  1. ВСТУП (підведення до проблеми: чому я над цим замислився — став учасником чи свідком якоїсь події, щось почув чи прочитав).
  2. ТЕЗА ТВОРУ.
  3. Доказ на підтвердження або спростування тези.
  4. Доказ (або приклад).
  5. Доказ (або приклад).
  6. ВИСНОВКИ.

Перелік рекомендованих тем

  1. Своє, рідне — своєрідне.
  2. У чому призначення людини?
  3. Людина — це обов’язок, а не титул.
  4. Як відшукати свій шлях у житті.
  5. Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії.
  6. Чи легко бути молодим?
  7. Доброта — це порятунок людства, життєдайний дар чи непотрібний пережиток?
  8. Чи можна навчитися відчувати чужий біль?
  9. Даймо на працю для України серце, і розум, і руки.
  10. Правді в очі дивіться прямо.
  11. Ти кермуй туди спокійно, де горить мета твоя.
  12. Цінуйте кожну мить життя.
  13. Чого сьогодні не вистачає українцям?
  14. Що нам потрібно відроджувати?

Бажаю успіхів!

21.11.2022

Тема.Основні види складнопідрядних речень. Розрізнення сполучників і сполучних слів.

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=OIWDzruERwQ

3.Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника § 15 ; виконайте вправу №166 (І) .

Тема.Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Заява.

4.Запишіть тему уроку

5.Перегляньте і запишіть завдання з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=g3vZPCtJtdo

Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника на стор.237-240,Виконайте вправу №510 

Бажаю успіхів!

14.11.2022

1.Виконайте контрольну роботу з теми "Пряма і непряма мова.Складносурядне речення" за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8618541

2.Тема.Складнопідрядне речення, будова його і засоби зв’язку в ньому.

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=MXxm4iqGZgQ

3.Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника § 14 ; виконайте вправу №153 (І,ІІ) .

Бажаю успіхів!


7.11.2022

Тема.Розділові знаки між частинами складносурядного речення.

1.Запишіть число і тему уроку

2.Перегляньте і запишіть речення з відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=KrLZc_v9kss

3.Попрацюйте з теоретичним матеріалом підручника § 11, 12 ; виконайте вправу №133 та

§ 13 ; виконайте вправу №138 (І,ІІІ) .

 Пройти тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4786563

Бажаю успіхів!

31.10.2022

Тема.Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

1.Запишіть число і тему уроку

Як писати переказ

 Пам’ятка

Переказ — вид письмової роботи в школі, в якій оцінюється рівень сприйняття, осмислення, передачі змісту і художньо-стилістичних особливостей тексту.
Інструкція

1.     Щоб добре написати переказ необхідно уважно прослухати текст і визначити його тему. Також потрібно виділити його основну думку. Обов’язково варто все записати в чернетці. Іноді суть тексту відображається в його назві, на це варто також звернути увагу.

2.     Далі необхідно скласти детальний план тексту. Для цього виділяються мікротеми кожної частини і даємо назви. Коли в чернетці записуються назви розділів тексту, слід залишати трохи місця для запису ключових слів і фраз.

3.     Після другого прослуховування тексту необхідно заповнити порожні місця для запису ключових моментів тексту.

4.     Уважно слухайте текст під час другого прочитання, зверніть увагу на його тип (розповідь, опис, міркування), його стилістичні особливості, художні засоби, що використовуються автором.

5.     Напишіть відповідно до плану чорновий варіант тексту. Намагайтеся зробити його докладним і розгорнутим.

6.     Коли чернетка готова, слід уважно її перечитати. Виправити всі недоліки тексту: повтори, тавтології, невідповідності.

7.     Прочитайте написане ще раз і виправте синтаксичні та пунктуаційні помилки.

8.     Акуратним розбірливим почерком перепишіть переказ. Перечитайте чистовий варіант, будьте уважні при перевірці, постарайтеся знайти всі можливі описки.

 Текст переказу

Як  знайти своє покликання

Невдовзі кожен з нас має обрати  фах, який має визначити  долю.  Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя  цілком може стати вирішальним.

Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але  може ще колись навчитися,  то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до  своєї праці.  Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який  так і не став і вже не стане майстром.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці.  А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують  три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують  щонайвищий рівень  роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм  по-справжньому  корисним.

Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили  побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити  інтересам людей, стати аморальною.

Кому спаде на думку визнати майстром  кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера?  Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття  стало для людей корисним.

Знайти своє покликання – значить  виявити себе у праці,  яка найкраще  відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?

Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості  з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.

Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши  своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого  складнішого. Отже, пізнай себе   і знайдеш своє покликання! (З посібн.; 330 сл.)

План

І. Вибір професії – важливий крок у житті.

1. Невмійки й халтурники навколо нас.

2. Як хочеться стати майстром!

ІІ. Майстер – це той, хто знайшов своє покликання.

1. Три ознаки справжнього майстра.

2. Без усвідомлення корисності своєї праці  майстерність може стати аморальною. 3. Покликання справа, що відповідає суті людини, її якостям і нахилам.

 ІІІ. Пізнай себе   і знайдеш покликання.

1.    Творче завдання до переказу “Важливість пізнати себе та вибір професії за покликанням”

Самостійна  робота над переказом (на чернетках, а потім начисто).

 Бажаю успіхів!

Тема.Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому. Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення.

1.Перегляньте відео за посиланням і виконайте завдання

https://www.youtube.com/watch?v=cUvqQWFhbwY

2.Вивчіть теоретичний матеріал § 10 ; виконайте вправу №105

                              Бажаю успіхів!

17.10.2022

Тема. Цитата як спосіб передачі чужого мовлення

1.Перегляньте відео за посиланням і виконай завдання

https://www.youtube.com/watch?v=ZQ4yqJQIJy0

Вивчіть теоретичний матеріал § 6 ; виконайте вправу №61(І)

Складне речення і його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним звязком.

1.Перегляньте відео за посиланням і виконай завдання

https://www.youtube.com/watch?v=cX_Fr2hF-SA

Вивчіть теоретичний матеріал § 9 ; виконайте вправу №91(І,ІІ)

Бажаю успіхів!

3.10.2022

Тема. Пряма мова як засоби передачі чужої мови

1.Перегляньте відео за посиланням і виконай завдання

https://www.youtube.com/watch?v=p6DL8IebcQE

2.Попрацюйте над теоретичним матеріалом підручника (параграф 4-5 на стор.26-33)

3. Попрацюйте в зошитах.

Параграф 4, виконати вправу №44 (І)

Параграф 5, виконати вправу №52 (І,ІІ)

Повідомте тим учням, які 19.09.2022 не пройшли тест!!!

Код доступу 1105361

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

або
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1105361

26.09.2022

Тема. Диктант

1. Запишіть на листочку на першому рядку Прізвище і клас

на другому рядочку число 

Двадцять шосте вересня

Диктант

Державний прапор України

2.Напишіть диктант за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=3sQ2l3H2P6U

Текст для усного переказу

     В історичних і краєзнавчих музеях України зберігається багато прикрас, предметів розкоші та домашнього вжитку, які відображають побут і художні смаки стародавніх слов’ян — від початку заселення  території України до утворення Київської Русі.
     Розвиток українського народного мистецтва поділяють на три основні етапи. У перший період (ХІV — перша половина ХVІ ст.) відчувається вплив давньоруських традицій, а другий  (друга половина ХVІ — перша половина ХVІІ  ст.)   характеризується розквітом ремесел і заснуванням ремісницьких цехів. На цих етапах декоративно-ужиткове мистецтво було селянським та родинним.
    Речі виготовлялися для домашнього вжитку. Третій період  (друга  половина ХVІІ–ХХ ст.)   —  час  найвищого  розквіту  художніх промислів. Саме тоді було створено найвидатніші пам’ятки декоративно-ужиткового мистецтва.
   Серед  багатьох  видів  народного  мистецтва  значне  місце  належить  різьбярству. Різьблення  по  дереву  було  поширене  в  усій Україні, особливо в лісовій смузі. Ним прикрашалися найважливіші деталі житла: різні дерев’яні півні сиділи на дахах, квіти оплітали одвірки й вікна. Різьбленими були й полиці-мисники. Особливо вражала багатством різьблених прикрас народна архітектура карпатських  сіл.  Гуцульські  майстри  використовували  геометричні орнаменти, на лемківських витворах оживали виноградне, дубове й калинове листя, квіти  соняшника  (За В. Скляренко).

Бажаю успіхів!

19.09.2022

ТемаРечення, ускладнені відокремленими уточнюючими членами речення

1. Повторіть теоретичний матеріал ( правила на стор.23)

Домашнє завдання

Завдання необхідно виконати до  25 вересня 21:00 

Код доступу 2998342

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2998342

                           Бажаю успіхів!

12.09.2022

Тема.Просте речення, ускладнене звертаннями, однорідними членами речення, вставними словами, розділові знаки в ньому. Односкладне речення.

1.Перегляньте відео за посиланням і виконай завдання

https://www.youtube.com/watch?v=UxJKLg9GLgQ

Тема.Речення, ускладнені відокремленими означеннями і прикладками

1.Перегляньте відео за посиланням і виконай завдання

https://www.youtube.com/watch?v=4tiXiGxmuc0

2. Презентація за посиланням

https://docs.google.com/presentation/d/1psulWvaFd7omkG9YM3kMlqoYilc4LJfy/edit#slide=id.p13

Бажаю успіхів!

5.09.2022 (2 год)

Тема. Вступ. Розвиток української мови.
Речення. Просте неускладнене речення, розділові знаки в ньому.

Знайомство з критеріями оцінювання навчальних досягнень із української мови

Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, що встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах

Рівні навчальних

досягнень

Бали

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий

1

Учень (учениця) може розрізняти об'єкти вивчення

2

Учень  (учениця)  відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

II. Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію

5

Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило

6

Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.

III.  Достатній

7

Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її)  логічна,  хоч і має  неточності

9

Учень (учениця)  добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

IV.  Високий

10

Учень (учениця) має  міцні знання, здатний (а)  використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення, аргументувати їх

11

Учень (учениця) на високому рівні володіє узагальненими знаннями в обсязі та в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми

12

Учень  (учениця) має системні глибокі знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення

1.Прочитайте вірш К. Григоренко «Манкурти». Визначте, яка проблема є центральною в поезії. Вкажіть, які рядки відбивають тему й основну думку.

Манкурт

         Те слово дивне і страшне – «манкурти»

         Не кожному відоме із людей.

         В багатоповерхові наші юрти,

         Гадали, не увійде термін цей.

         А він ввійшов і оселився в душах,

         Забути змусив рід і свій минулий день,

         Традиції оббив, як вітер цвіт на грушах.

         І віку обібрав, і музику пісень.

         Прокиньтесь, діти, Івасі й Марійки!

         Будіть батьків й самі вже не засніть.

         Зривайте з душ манкуртства павутинки.

         Допоки ще не пізно, обірвіть!

         Нехай повернуться і пісня наша й мова,

         Традиції прекрасні оживуть,

         Історія своє промовить слово

Словникова робота. Манкурт – термін із тюркського міфу, позначає людину зі стертою історичною пам’яттю.

2.      Опрацювання теоретичного матеріалу підручника на стор.4-7, складання учнями конспекту за наведеним планом:

1)      Мова – надбання народу.

2)      Періоди розвитку української мови (індоєвропейський → праслов’янський: протоукраїнський → староукраїнський → новий).

3)      Індоєвропейська прамова.

4)      Праслов’янська мова.

5)      Праукраїнська мова.

6)      Староукраїнська мова.

7)      Нова українська мова.

8)      Право на існування.

9)      Труднощі, які подолала українська мова.

3.      Творчий диктант. Продовж поетичні рядки

1)      Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічну живу і нову… 

(І мову її солов’їну).

(В. Сосюра)

         2) Возвеличу отих рабів німих, сліпих і на сторожі…

         (коло їх поставлю Слово). 

                                      (Т. Шевченко)

         3) І спасе того в недолі

         Наша мрія золота,

         Наше гасло і мета..

         (Рідна мова в рідній школі)!

                                      (О. Олесь)

4.      Доберіть український відповідник до поданих слів.

         Квартира (помешкання,оселя), жителі (мешканці), папка (тека), завіска (фіранка), карта (мапа), гелікоптер (вертоліт), магазин (крамниця), чашка (горнятко).

5.      Самодиктант

Пригадайте і запишіть якомога більше українських слів, у яких вживається літера Ґ

(Аґрус, ґава, ґазда, ґанок, ґвалт, ґедзь, ґрати, ґрунт, ґуля, дзиґа, дзиґлик, ремиґати тощо).

5. Повторити правила. Дивитися с.13

Д/З Параграф 1, виконати вправу №6


1 комментарий:

  1. За 22, у темі помилка, голосних і приголосних, замість головних

    ОтветитьУдалить