11 клас Зарубіжна література

 

brovkinasvetlava2015@gmail.com - це адреса моєї пошти!


    Якщо у вас виникають якісь термінові питання, то телефонуйте за номером 066 610 6593

Посилання на підручник
https://drive.google.com/file/d/1TVsONf-HqiDvRP03oLTnIh0luP2_9Ery/view?
usp=sharing

ДОБРИДЕНЬ! 

 БАЖАЮ МИРУ!!!


21.12.2022
Тема. Позакласне читання №1 Умберто Еко «Ім’я троянди».
https://vsiknygy.net.ua/shcho_pochytaty/35513/
Аналіз образів
http://philosophy.ck.ua/analiz-klyuchovikh-obraziv-v-romani-im/
Бажаю успіхів!

14.12.2022
Тема.Райнер Марія Рільке. «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Своєрідність поглядів і поетики, діалог з Богом, переосмислення античних міфів у віршах митця
1.Запишіть число і тему уроку
2.Прочитайте і законспектуйте статтю підручника на стор.83-91
Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=moOK4E_Lu8o  

Хто ж він - Рільке Райнер Марія?

2)    Робота в зошиті  по етапам творчості Р.М. Рільке

І етап творчості Р.М. Рільке

ІІ етап творчості Р.М. Рільке

ІІІ етап творчості Р.М. Рільке

ІVетап творчості Р.М. Рільке

 

 

 

 

3.Вірш "Орфей, Еврідіка, Гермес" слухати аудіо. Райнер Марія Рільке
https://www.youtube.com/watch?v=kzqw--nJ7e4

Перевірка знань

1.     Домінуючою постаттю на сьогоднішньому уроці був … (поет Райне Марія Рільке)

2.     Ще за життя його називали … ( Орфеєм ХХ ст. )

3.     ІІІ період його творчості визначається… ( Творчою зрілістю, твердістю у поглядах і сталою життєвою позицією)

4.     Не дивлячись на повну … ( самотність )

5.     Рядки «Трояндо, о чиста суперечносте, бажання нічиїм сном не бути під стількома пелюстками» створені… ( Р.М.Рільке і використані як епітафія на могилі митця ).

6.     Містом «Близьким до Бога» Рільке називав … ( Київ ).

7.     І хотів … ( поселитися в ньому назавжди )

8.     Які твори Рільке позначені українською тематикою, або створені під впливом перебування в Україні? ( оповідання «Як старий Тимофій умирав співаючи», «Пісня про правду», вірші «Мазепа», «Карл ХІІ мчить по Україні», «Книга життя чернечого», «Книга прощ» - це дві книги із збірки «Книга гадин» )

9.     На філософський характер і поетичну форму митця вплинули … ( скульптура Родена Огюста і живопис Поля Сезана )

10. Результатом стало створення … ( жанру поезії – речі)

Домашнє завдання

     Ø Опрацювати матеріал підручника (с. 83-91). Конспект надіслати на перевірку

                                Бажаю успіхів!                      


7.12.2022
Тема.Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Ґійом Аполлінер. «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».. Зв’язок поезії поета-авангардиста з естетикою кубізму,художні новації в ліриці.
1.Запишіть число і тему уроку
2.Переглянути відео за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=ZwoeFzGGLLo

Домашнє завдання

     Ø Опрацювати матеріал підручника (с. 75-82).

Ø Вивчити 1 вірш напам'ять.

Ø Інд.завдання.Спробувати створити власний вірш-каліграму.  

                                Бажаю успіхів!                           

                                                                                                                                                                                                                   

30.11.2022
Тема.Контрольна робота з теми  «Модернізм»

Виконайте роботу за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5227045
Бажаю успіхів!

23.11.2022
Тема.Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для розвитку світової культури.

1. Ознайомлення з темами твору
2. Повторення основних вимог до написання твору (обсяг, аргументація, оформлення цитат тощо)  
Пропоновані теми
• "Мотиви перестороги в романі А. Камю "Чума"
• «...Люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу» (А. Камю); 
• «Провідні ідеї й постаті роману А. Камю "Чума": погляд із XXI століття»; 
• «Зіткнення людини зі світовим абсурдом у романі А. Камю "Чума"»; 
• «Суспільне добро — це і є щастя кожної окремої людини?»; 
• «Соромно бути щасливим одному» (А. Камю); 
• «Будь-яка радість — під загрозою» (А. Камю); 
• «Вияви "чуми" XX століття — сталінський терор, аварія на Чорнобильській АЕС, розповсюдження СНІДу, наркоманія, ігроманія».  
Зразок твору 
МОТИВИ ПЕРЕСТОРОГИ В РОМАНІ А. КАМЮ «ЧУМА»
     Тема чуми вже давно й широко використовується письменниками. І вже давно вона переступила своє енциклопедичне визначення «гострої інфекційної хвороби». Ми вживаємо вислів «СНІД — чума XX століття», кажемо: «Та ти чумний, чи що?» І мало хто при цьому згадує справжнє значення слова «чума». Але А. Камю вирішив звернутися до тієї теми в найбільш конкретному її значенні. Він переніс дію з дикого Середньовіччя в сучасне місто, туди, де «вже давно вона зникла». Та чи зникла? 
    Уявімо 1947 рік. Тільки-но закінчилася Друга світова війна, але спогади про неї ще надто живі, спогади про «коричневу чуму» — фашизм. То чому ж тоді не просто написати роман про війну, про її жертви? Навіщо така алегорія? Твір Камю глибший, ніж роман про «коричневу чуму». Чума — це не тільки жорстокість. Чума — це бездуховність, це безглуздість, це сліпий фанатизм. Найстрашніше те, що чума заразна. Будь-яка людина, що торкається, відчуває її дихання, наближаючись до неї, ризикує заразитися. Твір А. Камю «Чума» — перш за все книга про тих, хто чинить опір, а не про тих, хто здався. 
    Зберегти в собі внутрішній стрижень за будь-яких обставин — ось засіб боротьби із чумою. Лікар Ріє щодня поспішає до хворих, він усвідомлює, що кожен день може стати для нього останнім, що всі його намагання врятувати хоч когось можуть бути марними. Для чого тоді все це? Ріє говорить: «Для мене такі слова, як «урятування людини», звучать надто гучно. Мене цікавить здоров'я людини, у першу чергу здоров'я». Адже колись він присягався допомагати людині. І тепер просто виконує свій обов'язок. 
    Журналіст Рамбер чужий у цьому місті. В іншому місці на нього чекає справжнє кохання й щастя. Він не розуміє, чому має страждати, і хоче будь-що виїхати з міста. Та коли така можливість з'являється, залишається. Чому? Якщо поїхав би, то перестав би бути Рамбером, гідним свого кохання, став би таким самим зачумленим, як і багато мешканців міста. 
    Адже вони були «зачумлені» ще до того, як прийшла справжня чума. Сірі вулиці, сірі будинки, сірі розваги, такі ж сірі душі в людей. Звичайне коло обов'язків щодня. «Місто без голубів, без дерев, без садів, де не почуєш ані хлопання крил, ані шелесту трави,— словом, без особливих прикмет». І люди теж «без особливих прикмет», люди, мертві ще до того, як захворіли на чуму...     Але чума жахлива не тільки тоді, коли вона сіє навколо трупи, найстрашніша вона, коли захоплює розум і серце людей. Таких, як Коттар, якому байдужі усі моральні цінності, взяті разом. Це такі, як він, улаштовують «бенкет під час чуми». 
    Чума багатогранна. І коли релігійні фанатики стають до зброї, вбивають безвинних людей — це чума. І коли отець Панлю з пафосом, урочисто промовляє: «Брати мої, до вас прийшло лихо, і ви заслуговуєте на нього! — усе більше запалюючись, запевняє: — Праведним нема чого боятись, але грішні справедливо тремтять від жаху»,— це теж чума, піднесення понад усе ідеї сліпої віри. Але «людина — це не ідея»,— каже Ріє. І Панлю із жахом переконується в тому, коли бачить свою абстракцію в житті — смерть сина Отона. «У цього, сподіваюсь не було гріхів»,— кидає Ріє в обличчя Панлю.
     І друг Ріє Тарру теж усе про чуму зрозумів. Він став проти безглуздя смертних вироків, вирішив боротися із суспільством, яке базується на злі, із чумою. Його друзі виносили смертні вироки, й були щиро впевнені, що «ці кілька смертей необхідні, аби побудувати світ, де нікого не вбиватимуть». Знайомі слова... Адже Родіон Раскольников теж так уважав: «За одне життя — тисяча врятованих... Та й що значить на загальних вагах життя цієї жалюгідної старої? Не більше як життя воші...» Так, але ж Тарру каже: «Якщо поступитися один раз, то де межа?» Хто її визначає? І взагалі, хто дав право одній людині засуджувати і вбивати іншу? Тарру гірко визнає, що «протягом років як був, так і залишився зачумленим, хоча свято вірив, що бореться із чумою». Чи ж можна на крові та насильстві збудувати новий, чистий світ? Мабуть, ні. 
    Чума — це зло, це ненависть. Тарру знає, що кожен носить її в собі, що не існує такої людини у світі, якої б вона не торкнулася. Чим більше людська ненависть, тим сильнішою стає чума. «Ця історія стосується однаково нас усіх»,— каже Рамбер. Не можна бути щасливим одному.
    Кінець роману здається оптимістичним: чума відступає, люди радіють, усі щасливі... Так, справді, добро повинно перемагати. Але глибоко осмисливши написане, можемо помітити: чума не переможена, а просто якимось дивом вона відійшла, як звір, знесилений у боротьбі, концентруючи свої сили для того, щоб завдати нового удару. Вона живиться людською ненавистю і заздрістю, і щасливі люди на вулицях міста не знають того, що знає Ріє: «Мікроб чуми ніколи не вмирає, ніколи не зникає... він терпляче чекає своєї години і, можливо, прийде на горе і повчання людям такий день, коли чума пробудить пацюків і відправить їх умирати на вулиці щасливого міста». Єдиним виходом із цього, на думку Ріє, є внутрішній стрижень, який спонукає робити те, «що треба здійснити і мають робити всупереч страху, усупереч особистим ваганням, усі люди...».  
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!

16.11.2022
Тема.Притчевість твору "Чума", алегоризм образів і ситуацій.
1.Запишіть число і тему уроку.

Персонажі

Порушені проблеми

Бернар Ріє

Як жити в абсурдному світі, де панують хаос і зло?

Що робити, щоб зберегти у собі людину?

Чи можна остаточно перемогти «чуму»?

Чи варто боротися з чумою, якщо бацила ніколи не вмирає?

Чи має сенс боротьба без шансів на остаточну перемогу?

Жан Тарру

Як виконати християнську заповідь «Не убий!»?

Як «не бути нічиїм ворогом»?

Чи можна «стати святим без бога»?

Проблема відповідальності.

Жозеф Гран

Проблема «маленької людини».

Проблема взаємовідносин життя та творчості.

Раймон Рамбер

Чи можна «бути щасливим одному»?

Чи можна бути «стороннім» у цьому світі?

Отець Панлю

Віра в людину або віра в Бога?

Боротися зі злом чи покластися на Божу волю?

Коттар

Чи можна наживатися на горі і смерті інших?

Як існувати в єдності з іншими?

Оранці

Взаємини влади і людської спільноти.

Проблема самотності людини серед людей.

Всі персонажі

Проблема вибору людини у «межовій ситуації».

 

V. Домашнє завдання

1. Дочитати роман.

2. Дати відповідь на одне іх запитань: Про що попереджав людство А.Камю, коли писав “Бацила чуми ніколи не вмирає”? Чи погоджуєтесь ви з цією думкою?

                                                                                                                                              Бажаю успіхів!


9.11.2022
Тема.Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума».Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.
1.Запишіть число і тему уроку.
2.Законспектуйте аналіз твору "Чума"
Аналіз роману “Чума” Альбера Камю – тема, ідея, жанр, головні герої, проблематика, сюжет і композицій допоможуть підготувати літературний паспорт твору.

Автор – Альбер Камю

Рік написання: 1947

Літературний рід: епос

Жанр: філософський роман-притча

Стиль: екзистенціалізм

Тема: боротьба людської спільноти проти конкретного зла (мешканців алжирського міста Оран проти чуми); у символічному значенні: боротьба проти нацизму та фашизму.

Ідея: стоїчний опір загальному безглуздю

Головна думка: люди доброї волі здатні перемогти конкретне зло, але не можуть знищити його як категорію світобудови. Тож єдине, що “винна” і повинна людина, – це бути і завжди залишатися Людиною.

Головні герої “Чума”: доктор Бернар Ріє, Жан Тарру, священик отець Панлю, репортер Раймон Рамбер, Коттар, Гран, мадам Ріє (мати доктора).

Місто Оран змальоване як алегоричний образ людства.

Проблематика роману “Чума”
зло, абсурд у житті людини і добро;
активне протистояння злу;
відповідальність за власний вибір;
моральність та аморальність;
життя і смерть.
Сюжет роману “Чума”
Роман «Чума» побудований як хроніка зачумленого міста.

В алжирське місто Оран приходить чума. На вулицях міста та в будинках знаходять дохлих пацюків, але ніхто ще не помічає небезпеки. Доктор Ріє проводжає свою хвору дружину (не чума) на лікування до санаторію, до нього переїжджає мати. Першим помирає воротар у будинку, в якому живе доктор. Кількість померлих зростає щодня. Доктор Ріє замовляє в Парижі сироватку, яка може незначно допомогти хворим, а через декілька днів префектура оголошує місто закритим. Одного вечора доктора викликає його пацієнт Гран, чий сусід Коттар намагався покінчити життя самогубством. Ще на початку епідемії Ріє знайомиться з журналістом Рамбером, який протягом карантину постійно здійснює спроби втекти з міста до коханої в Париж, та з таємничим Жаном Тарру, який докладно записує всі своє спостереження щодо жителів Орану. Місцеві жителі відчувають, що вони знаходяться у в’язниці, та починають спалювати свої домівки , у місті закінчуються харчі. Похоронні обряди вже відбуваються не відповідно до правил.

Взимку чума відступає: хворі все частіше видужують. Але саме в цей час чума вбиває друга доктора Ріє Тарру. Коттар, який єдиний не чекав закінчення чуми, починає стріляти з вікна в перехожих, поліція затримує його. Доктор Ріє отримує телеграму, з якої дізнається, що його дружина померла. Місто радіє.

Композиція роману “Чума”
Роман складається з 5 частин.

Роман “Чума” у творчості А. Камю знаменує перехід від анархічно-руйнівного бунтарства до захисту загальнолюдських цінностей: протистояння злу, відповідальності й солідарності. На думку самого Камю, роман “Чума” засвідчив його перехід від “етапу абсурду” до “етапу протесту”.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz
https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/
Домашнє завдання. Законспектувати біографію Альбера Камю; опрацювати текст твору за посиланням https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/

Бажаю успіхів!

2.11.2022.
Тема. Розкриття у новелі «Перевтілення» світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки (поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі).

Франц Кафка «Перетворення»

Літературний диктант

1. Назвіть ім'я героя, що з ним сталося?

2. Ким був герой?

3. Чому рідні не могли зайти до нього в кімнату?

4. Хто прийшов до героя, коли він не з'явився на роботу?

5. Чому не могли розібрати слова героя?

6. Як відреагували мати і батько на побачене?

7. Чому так потрібно було утримати керуючого?

8. Що сталося після відходу керуючого?

9. Як герой отримав поранення?

10. До чого звикла вся сім'я героя?

11. Як жив тепер герой?

12. Чому кімнату героя захарастили речами?

13. Чому мешканці навідріз відмовилися від кімнати?

14. Що запропонувала сестра?

15. Що сказала служниця, коли помер герой?

16. Як відреагував батько на смерть сина?

 Бажаю успіхів!


19.10.2022
Тема.Франц Кафка. «Перевтілення».Життя і творчий шлях письменника. Відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність.
1.Запишіть число і тему уроку
2.Переглянути відео за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=5TUXb2JL2MQ
Попрацюйте з підручником. Опрацюйте стор.33-53 підручника.Відповідати на питання №15 (письмово),№17 (забажанням)
 Знати біографію письменника. Прочитати й уміти аналізувати оповідання «Перевтілення»

Бажаю успіхів!

12.10.2022
Тема. Контрольний твір
Напишіть твір на одну з обраних тем.

1) Проблема вибору в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».

2) Боротьба добра і зла як рушійна сила розвитку, змін та динаміки буття (за трагедією Й. В. Ґете «Фауст»).

3) У чому полягає сенс життя для Фауста (за однойменною трагедією Й. В. Ґете)?

4) «...робить лиш добро, бажаючи лиш злого» (роль Мефістофеля в трагедії Й. В. Ґете «Фауст»).

5) Тема кохання в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».

6) «Природа є Бог» (за лірикою Й. В. Ґете).

7) Як я відкрив (-ла) для себе Ґете.

Чекаю фото робіт до п'ятниці 21.10.2022

БАЖАЮ УСПІХІВ!

28.09.2022
Тема.Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність «Фауста».
ПІДГОТУВАТИСЯ ДО К.ТВОРУ 

Теми для творів

1) Проблема вибору в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».

2) Боротьба добра і зла як рушійна сила розвитку, змін та динаміки буття (за трагедією Й. В. Ґете «Фауст»).

3) У чому полягає сенс життя для Фауста (за однойменною трагедією Й. В. Ґете)?

4) «...робить лиш добро, бажаючи лиш злого» (роль Мефістофеля в трагедії Й. В. Ґете «Фауст»).

5) Тема кохання в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».

6) «Природа є Бог» (за лірикою Й. В. Ґете).

7) Як я відкрив (-ла) для себе Ґете.

БАЖАЮ УСПІХІВ!


21.09.2022
ТемаПошуки сенсу буття й призначення людини. Фауст і Маргарита

1.Запишіть число і тему уроку
2.Переглянути відео за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=M8PsxeaU1iU
Домашнє завдання.
1.Охарактеризувати образи Мефістофеля та Маргарити.
2. Підготувати повідомлення про ставлення до жінки за часів Гете в Німеччині та в  Україні(за бажанням)
Бажаю успіхів!
14.09.2022

Тема.Йоганн Вольфґанґ Ґете. «Фауст» (І частина, останній монолог Фауста з ІІ частини). Віхи життя письменника. Історія створення трагедії «Фауст», особливості її композиції та проблематика.
1.Запишіть число і тему уроку
2.Переглянути відео за посиланням 

1."Останній монолог Фауста" українською мовою. Йоганн Вольфганг Гете

https://www.youtube.com/watch?v=fcFz1sxVnhI

2.Зарубіжна література Й В Гете Історія створення трагедії «Фауст»

https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI

3."Фауст" аудіокнига українською (скорочено). Йоганн Вольфганг Гете

https://www.youtube.com/watch?v=dRXAxn1YQfo

Бажаю успіхів!
7.09.2022

Тема.Знайомство з критеріями оцінювання навчальних досягнень із зарубіжної літератури. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняноїперекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ 
https://docs.google.com/document/d/1HKiL9CAceRPRZMc9BRy6xDY5C5VFjP_n/edit

1.Переглянути презентацію за посиланням 

https://docs.google.com/presentation/d/184usdbULYwiJ-PNqiyfE_mtGjmrg19Nr/edit#slide=id.p15

і виконати з неї завдання в зошит.
2.Домашня робота:

А)Прочитати статтю підручника на стор.4-6 Читати уривки трагедії Ґете “Фауст”  І частину на с. 15-26.
АБО
Б)Напиши твір на 200-250 слiв на тему: “Значення літератури та культури в житті людини”, обов’язково наведіть у тексті кілька прикладів художніх творів (твір написати і надіслати фото).


Комментариев нет:

Отправить комментарий