7-В Українська література


brovkinasvetlava2015@gmail.com - це адреса моєї пошти!

Діти! Якщо у вас виникають якісь термінові питання, то телефонуйте за номером 066 610 6593

ДОБРОГО ВСІМ РАНКУ!

Посилання на підручник
https://drive.google.com/file/d/1tOiLrSY4OhqkTFJQiqqUP7nGi7YNSpVr/view?usp=sharing

 

20.12.2022
Тема. ПЧ № 2. Ірен Роздобудько «Арсен».
1.Прочитайте повість(скорочено) за посиланням
https://dovidka.biz.ua/arsen-rozdobudko-skorocheno/
2. Перевір себе
Дайте відповіді на питання (усно)

-         Де живе Арсен? З ким ? На що він сподівається?

-         Як навчається хлопець?

-         Яка у нього зовнішність? Чому він обрав саме такий стиль? Як ви вважаєте, чому він так себе поводить?

-         Чи можна йти з дому без дозволу батьків, а їхати на довгий час? Чому?

-         Хто його підвіз до села? Чи привернула вона його увагу?

-         Як зустріли родичі Арсена? Чому Іванюків недолюблювали в селі?

-         Яку мету поставив перед собою хлопець?

-         Чи вдалось це йому? Хто допоміг?

-         Як ви вважаєте, чи були взаємними почуття Арсена та Нійолє? Чи мають вони майбутнє?

-         Що найбільше вразило у творі?

3. Виконай тест (письмово). Відповіді позначай тільки буквами (1-А, 2-В,...).Роботу сфотографувати і надіслати (по можливості) сьогодні 

Запитання 1

Де жив Арсен?

  А) У Києві.

  Б) В Одесі.

  В) У Харкові.

  Г) У Рівному.

Запитання 2

З ким жив хлопець?

А) З татом.

Б) Сам.

В) З мамою.

 Г) З бабусею.

Запитання 3

Як звали маму хлопчика?

 А) Ольга.

 Б) Олена. В) Юля.   Г) Марія.

Запитання 4

Де збирався провести літо Арсен?

А) У місті.

 Б) У селі.

В) На морі.

 Г) За кордоном.

Запитання 5

Хлопчик не хотів, щоб у класі знали...

А) Про його минуле.

 Б) Про розлучення його батьків.

В) Про його кохану.

 Г) Про його друга.

Запитання 6

Кого із жителів села Арсен зустрів першим?

А) Дідуся.

Б)Федора.

В) Айрес.

Г) Бабусю.

Запитання 7

Яка легенда жила у селі?

А) Про привида.

Б) Про походження села.

В)Про Білу Даму.

Запитання 8

Як звали зведену сестру Арсена?

 А) Ніка. Б)Ніна. В) Нійолє. Г) Ната.

Запитання 9

Ярема - це...

А) Рідний син Макара та Марії.

Б) Рідний брат Арсена старшого.

В) Прийомний син Марії та Макара.

Г) Сусід.

Запитання 10

Яку мету поставив перед собою Арсен молодший?

А) Відпочити. Б) Дізнатися таємницю свого роду.

 В) Прогулятися.

Г) Знайти нових друзів.

Запитання 11

За що люди не любили дружину Арсена старшого?

А) За її вроду.

Б) За пихатість.

В) За жадібність.

 Г) За егоїзм.

Запитання 12

Чи вдалося Арсенові розкрити таємницю роду?

А) Ні.

Б) Так.

Тема. Контрольна робота № 3 з теми «Про минулі часи» (творчість М.Стельмаха та Г.Тютюнника).

Роботу виконати сьогодні за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4423248
Бажаю успіхів!

3.


13.12.2022
Тема1 уроку. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
Тема 2 уроку. ЛРК № 2. С. Ф. Черкасенко. Розповідь про зв'язки письменника з Донбасом. Тема Донецького краю у творчості письменника. "Воронько".
1)Знати ТЛ стор.147-148. 
3)Знати зміст твору  С. Ф. Черкасенка "Воронько".
https://ru.osvita.ua/school/literature/ch/78054/files.html

Бажаю успіхів!

6.12.2022
Тема.Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.
Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте кінофільм за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=NOKkA1ec4s8

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=AcwW8jhrZwo

Опрацювати стор.118-124, відповідати на питання
Дочитати повість "Климко" , стисло переказати розділ ІІІ

Бажаю успіхів!

29.11.2022
Тема.Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів.

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=-S9_KBJ7eJ0

Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2351957

Тема. РМ № 2. Твір-характеристика персонажа. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

Орієнтовний план до характеристики образу Михайлика

1) Михайлик — головний герой твору, бідний сільський хлопчик.

2) Портрет і зовнішність героя.

3) Риси характеру

4) Прагнення героя

5) Стосунки Михайлик з іншими героями твору

6) Значення образу Михайлика.

Напишіть есе «Неповторний світ мого дитинства». Підготуйте повідомлення про Григора Тютюнника.

БАЖАЮ УСПІХІВ!

22.11.2022
Тема.М.Стельмах "Гуси-лебеді летять"

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте відео за посиланнями.

https://www.youtube.com/watch?v=jeliduavWKY

https://www.youtube.com/watch?v=nEq2UbYL9cA

Перегляньте кінофільм "Гуси-лебеді летять"за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=6haDhpuWSBc
Попрацюйте за підручником на стор.91-105
                                         Бажаю успіхів!

15.11.2022
Тема.Контрольна робота у формі твору за творчістю І.Франка, Т.Шевченка, А.Чайковського.

Поради щодо написання твору-роздуму.
Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
• На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
• Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
• Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
• З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
• Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
• Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
• Перевірте написане, виправте помилки.

 2. Перелік тем, запропонованих для написання контрольного твору-роздуму
1. Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності (за повістю І.Франка «Захар Беркут»).

2. Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка.

3. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації (за повістю І.Франка «Захар Беркут»).

4. Павлусь – відважний лицар і герой (за повістю А.Чайковського «За сестрою»).

3. Написання  твору (здати роботу до18.11.2022)

Бажаю успіхів!
8.11.2022
Тема.Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте відео за посиланнями.

https://www.youtube.com/watch?v=AeHSMijCfrI
2. Попрацюйте з підручником стор.62-72, д/з стор.73
                                         Бажаю успіхів!

1.11.2022
Тема.Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє.

1.     Історія його написання.

2.     Ідея єднання з рідною землею.

3.      Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.


Перегляньте відео за посиланнями.

https://www.youtube.com/watch?v=UM-wgluV2XY

Виконайте тест за посиланням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8749186

Бажаю успіхів!

18.10.2022
Тема.І.Я.Франко. "Захар Беркут"
Виконайте тест за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7345218
Т.Г.Шевченко."Мені 13-й минало"
https://www.youtube.com/watch?v=DnwjzuSICQw

Бажаю успіхів!


11.10.2022
Тема.Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. Лідерські якості головного героя твору.Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті.

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте відео за посиланнями.

https://www.youtube.com/watch?v=Lg4XMgEwQOQ
2. Переказ твору.
Перегляньте відео за посиланнями.
https://www.youtube.com/watch?v=17Xjdor3DqA

3.Цитатна характеристика Максима. Додатковий матеріал.
• «…Молодий гірняк»; «…перший удалець на всю тухольську верховину, син тухольського бесідника Захара»;
• «…всюди він був, де його потрібно, всюди вмів зробити лад і порядок. Чи то між своїми товаришами тухольцями, чи між боярами, чи між їх слугами… усюди був однаковий, спокійний, свобідний в рухах і словах, мов рівний серед рівних. Товариші поводилися з ним так само, як він з ними, свобідно, несилувано, сміялись і жартували з ним. …Боярська служба… поважала за його звичайність і розсудливість»;
• «…його хороше, сонцем обпалене і здоровим рум’янцем осяяне, одверте, щире лице»;
• «В його серці, смілім і чистім, як щире золото…»;
• «…дитя гір»;
• «Усюди був однаковий, спокійний, свобідний в рухах і словах..»;
• Для Максима над усе воля, це видно з виразу його очей. «Життя в неволі нічого не варте»,— каже він Тугарові Вовку. Максим тяжко переживає через те, що з ним трапилося. Закований у тяжкі ланцюги, які «тиснуть його, мов залізні, холодні гадюки», «висасують» усю силу з його тіла, всі думки з його мізку, він тамує в собі великий біль, спостерігаючи, як горить його рідна Тухля. «Він рад би був разом згинути, полетіти в повітрі золотою іскрою», а коли й покрівля рідної хати повалилася, Максим «безсильний, мов підкошений, упав на землю й зомлів». Так відчувати може лише людина, яка палко любить рідну землю і життя.
• Максим з радістю сприймає повідомлення Тугара Вовка про те, що тухольці оточили монголів, і з гідністю патріота відповідає зрадникові, що «тухольці будуть битися до останнього», але не пустять ворога в гори.

Цитатна характеристика Мирослави. Додатковий матеріал.
• «…Не мала вона пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в незвичайній силі мускулів, у смілості й рішучості, властивій тільки мужчинам, що виросли в ненастанній боротьбі з супротивними обставинами», «…виросла на свободі, що виховання її було мужське, і що в тім прегарно розвиненим дівочім тілі живе сильний, великими здібностями обдарований дух. Вона була в батька одиначка, а до того ще зараз при народженні втратила матір. Ненька її, стара мужичка, відмалку заправляла її до всякої ручної роботи, а коли підросла, то батько, щоб розважити свою самоту, брав її всюди з собою і, щоб задовольнити її палку натуру, привчав її владати рицарською зброєю, зносити всякі невигоди і сміло стояти в
небезпеках. І чим більші трудності їй приходилось поборювати, тим охітніше бралася вона за діло, тим краще проявлялася сила її тіла й її рішучого, прямого характеру. Але попри все те Мирослава ніколи не переставала бути ненщиною і ніжною, доброю, з живим чуттям і скромним, стидливим лицем, а все те лучилось в ній у таку дивну, чаруючу гармонію, що хто раз бачив її, чув її мову,— той до віку не міг забути її лиця, її ходу, її голосу, тому вони пригадувалися живо і виразно в найкращих хвилях його життя так, як весна навіть старому старцеві пригадує його молоду любов».
• «…Незвичайна ненщина поровень з найсильнішими мужами поборювала всякі трудності утяжливої дороги. Як легко перескакувала гнилі ломи і величезні трами…»
• «А що ж то в мене нема сили? А що ж то я не владаю луком, ратищем і топором? Ану, нехай котрий-будь із твоїх поселенців спробує зо мною порівнятися,— побачимо, хто дужчий!»
• «Якою самітною, якою круглою сиротою чула вона себе тепер на світі, хоч тут же коло неї сидів її батько! Якою нещасною чула вона себе тепер, хоч батько недавно ще запевняв її, що все робить для її щастя!»
• «Її слова, її погляд, дотик її рук і її вісті — все те немов вирвало його (Максима) з темного гробу, повернуло йому життя».
• Поведінка Мирослави в монгольському таборі, її піклування про Максима («мов ясочка, припала край нього, слізьми обливала його тяжкі пута») викликають симпатію до дівчини. Вона кохає Максима і готова на самопожертву, аби визволити його з неволі, тому і пропонує йому золотий перстень, з яким він міг би перейти монгольську варту. Мирослава намагається підтримати в Максимові віру в життя, вселити йому надію на визволення. Вона з гордістю повідомляє, що внесла свою частку у підготовку розгрому монголів, порадивши тухольцям виготовити смертоносну зброю для ворогів — метавки.
• Вона струнка, як тополя, «рум’яніється, як рожа», в неї «чорні, палкі очі».
• Мирослава завжди вірна собі, вона діє, як підказує її сумління і серце. Тому вона виступає на боці народу, стає справжньою патріоткою батьківщини. Вона покохала простого селянина, хлопця, який в очах її батька був рабом. Однак конфлікт цим не вичерпується. Вона дізнається, що батько зрадник. Дівчина кидає його і йде до тухольців. Це при тому, що вона гаряче його любить. (Втративши матір при народженні, Мирослава знала тільки ласку батька.) Та любов дочки перемагає, вона хоче повернути батька на правильний шлях, а коли це не вдається, виступає на стороні громади проти батька. Вона стає донькою Захара Беркута, який радо її
приймає.

4.Заповніть таблицю "Спільні та відмінні риси Максима і Мирослави"

Порівняльна характеристика Максима і Мирослави.

1.3.1. Спільні риси.
1) Максим і Мирослава — сміливі й мужні.
2) Волелюбні, розуміють справедливість порядків, установлених тухольцями.
3) Виявляють військове вміння.
4) Готові віддати життя за щастя народу.

1.3.2. Відмінні риси.
1) Різні умови виховання по-іншому впливають на їхні характери.
• Син вождя тухольської громади Максим не згоден ні на які поступки, коли йдеться про щастя народу.
• Дочка боярина Мирослава ладна відмовитися від справедливої кари ворогові аби зберегти життя коханому.
2) Максим твердий і непохитний; Мирослава слабкіша, іноді вагається.
3) У Максима над усім панує свідомість обов’язку перед народом; Мирослава насамперед думає про свого нареченого.
Висновок. Хоч Максим і Мирослава відрізняються своєю вдачею, вони обоє патріоти. У цих образах уславлено гаряче патріотичне почуття, вірність батьківщині.

Д/З Знати зміст твору; написати листа літературному героєві (за вибором); намалювати портрет улюбленого героя повісті (за бажанням)

                                         БАЖАЮ УСПІХІВ!

4.10.2022
Тема. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут».Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

1. Запишіть у зошит число, тему 

Перегляньте відео за посиланнями.

https://www.youtube.com/watch?v=yNyaDoY4HYQ

2.Перегляньте кінофільм за посиланням 

https://www.facebook.com/watch/?v=617072598709908

3.Попрацюйте з підручником на стор.19-39, дайте відповіді на питання стор.30 №1-3 письмово, на стор.40 №1-3 письмово (тільки відповіді позначте буквами)

                                           БАЖАЮ УСПІХІВ!


27.09.2022
Тема. Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. 

Словникова робота. Суголосні – співзвучні

Повідомте учням

Код доступу 2972271

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

або

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2972271

Бажаю успіхів!

20.092022

Тема.Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

1. Записати число і тему уроку

2.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=17B3m4J9wzk

Д/З Виразно прочитати коломийки на стор.13-18. Відповісти на пит. тор.18 №9 письмово

Тема. ЛРК. Популярні народні ліричні пісні нашого краю.

Бажаю успіхів!


13.09.2022

 Тема.Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою, в воду похилився». Героїзм у козацьких піснях

1. Записати число і тему уроку

2.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=PZ99y22aJxM

Тема.Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях

1.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Jd4ukcFAE6M

Д/З. Вивчити напам’ять пісню

Опрацювати стор.10-12, відповідати на питання стор.13

Бажаю успіхів!

6.09.2022

Тема№1. Знайомство з критеріями оцінювання навчальних досягнень із української літератури. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

1. Записати число і тему уроку

2.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=0cbyxGrtA0M

3.Попрацюйте з підручником на с.3-5

Тема №2. Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень.

1. Записати  тему уроку

2.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=qyoBK8DW-gE

3.Попрацюйте з підручником на с.6-10

Комментариев нет:

Отправить комментарий