brovkinasvetlava2015@gmail.com - це адреса моєї пошти!
Якщо у вас виникають якісь термінові питання, то телефонуйте за номером 066 610 6593
ДОБРИДЕНЬ!
БАЖАЮ МИРУ!!!
Славетний поет
Ось як описували сучасники зовнішність
29-літнього Тараса Шевченка: молодий, здоровий, середнього зросту,
широкоплечий, міцно збудований. Його кругле виголене обличчя було прикрашене
бакенбардами, волосся вистрижене по-козацькому, але зачесане назад. Він був
темний блондин, з його лиця пробивалася відвага. У темно-сірих невеликих очах
світилися розум та енергія. Голос у нього був м’який, в ході й рухах –
зосередження.
При першій зустрічі із ним у ньому не
примічалося нічого привабливого. Навпаки, він здавався холоднуватим, сухим, хоч
і простим, приступним. До людей ставився спершу недовірливо і перед
першим-ліпшим не відкривав своєї душі, особливо бував замкнутий супроти тих,
хто добивався викликати в нього одвертість та щирість. Зате, коли пізнавав
чоловіка й відкривав у нім бодай одну гарну рисочку, прив’язувався до нього, а
як знаходив у тій людині взаємність, віддавався всім серцем.
Примітними рисами характеру були
доброта, м’якість, навіть делікатність, що суперечило його суворій масці,
незвичайна простота, природність, безкорисливість, навіть саможертовність. На
кривду й несправедливість його серце запалювалося гнівом і вибухало, немов
вулкан. Тоді він міг бути й несамовитим. У запальності його, однак, не було ні
злоби, ні зарозумілості. Тільки святий вогонь відчуття правди й справедливості.
Коли ж бачив, що супротивник набирається пихи, поет дозволяв собі різко його
осмикнути. В суперечках він висловлювався гостро, аж співбесідники побоювалися
за нього Особливо несамовитий ставав поет, коли заходила мова про кріпацтво –
це була його глибока рана. Від споминів, що його родичі кріпаки, аж плакав.
З бідними він ділився останнім. (229 сл.)
(За В. Шевчуком)
Пояснення нових слів
Бакенбарди –
борода від скронь вздовж щік
до виголеного підборіддя.
Делікатність –
від слова делікатний – ввічливий, люб'язний, завжди готовий виявити увагу, зробити послугу.
Несамовитий –
який виражає
стан, коли людина нездатна відповідати
за свої вчинки, дії, контролювати їх.
Пиха – надмірно
висока думка про себе,
погорда,
зарозумілість, зазнайство.
Саможертовність –
властивість за
значенням саможертовний – здатний
пожертвувати собою, своїми власними інтересами для блага інших.
Перший-ліпший – який найраніше трапився, зустрівся і т. ін.
План
I.
Зовнішність
29-річного Тараса Шевченка
1.
Середній зріст,
міцна постава.
2.
Кругле обличчя з
бакенбардами.
3.
Зачесане світле
волосся.
4.
У сірих очах
світилися розум та енергія.
5.
М’який голос і
стримані рухи.
II.
Ставлення поета до
людей.
1.
Зовнішня
холодність.
2.
Простота.
3.
Замкнутість,
недовіра до оточення.
4.
Відданість щирим
людям.
III.
Риси характеру
поета.
1.
Доброта та
делікатність.
2.
Безкорисливість.
3.
Гостре неприйняття
несправедливості.
4.
Поводження в
суперечках.
IV.
Кріпацтво –
найбільший біль митця.
V. З бідними ділився останнім.
Написання переказу в чорновому варіанті та редагування його
Переписування
контрольного переказу начисто
Самостійна
перевірка написаної роботи
Бажаю успіхів!
Я хочу
бачити світ ро..плюще..ми очима.
Добріє
світ народже..ий в любові.
Палає в
квітах нездола..а ноша.
Заспа..і
хати розплющили очі, і в них глянули сполоха..і обличчя.
Ми тихо
стояли, дивились, як ясно на темному морі не зліче..і світла сіяли.
Мов
нескінче..ий сон, тягнуться виткані на тумані дерева.
Домашнє завдання.Підготувати словниковий диктант «Н у дієприкметниках та НН у прикметниках дієприкметникового походження».
Тема. Не з дієприкметниками.
1. Перегляньте відео і виконайте завдання
https://www.youtube.com/watch?v=A4p6s9-PSUY
- Що таке діалог?
- Будова діалогів?
- Розділові знаки у діалозі.
4. Розділові знаки при
діалозі (за схемою).
1. Слова автора
: - репліка діалогу.
2. - Репліка діалогу , - слова автора.
3. - Репліка діалогу!
- слова автора.
4. - Репліка діалогу ?
- слова автора.
Д/З Повторити розділові знаки при діалозі.Скласти діалог на тему «Здорові звички – здоровий спосіб життя» (10-12реплік).
Тема. НАПИСАННЯ Н У ДІЄПРИКМЕТНИКАХ ТА НН У ПРИКМЕТНИКАХ ДІЄПРИКМЕТНИКОВОГО ПОХОДЖЕННЯ
Д/З Параграф 10. Вправа №111
|
https://www.youtube.com/watch?v=PlwEfBAhht4
Бажаю успіхів!
Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, що встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах
Рівні навчальних досягнень | Бали | Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I. Початковий | 1 | Учень (учениця) може розрізняти об'єкти вивчення |
2 | Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення | |
3 | Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання | |
II. Середній | 4 | Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію |
5 | Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило | |
6 | Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком. | |
III. Достатній | 7 | Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 | Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності | |
9 | Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією | |
IV. Високий | 10 | Учень (учениця) має міцні знання, здатний (а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення, аргументувати їх |
11 | Учень (учениця) на високому рівні володіє узагальненими знаннями в обсязі та в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми | |
12 | Учень (учениця) має системні глибокі знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення |
Комментариев нет:
Отправить комментарий